פנלים אקוסטיים לספיגת הד

פנלים אקוסטיים עוזרים מאוד לעסק או בית שלך. אקוסטיקה  מעולה היא חלק בלתי נפרד מחוויית השהיה במקום מסוים. בילוי במסעדה בה נשמע רעש תמידי, ממש כמו מועדון רועש, הוא מהנה פחות מישיבה במסעדה בה ישנה אקוסטיקה טובה והרעש העמום אינו נשמע. הדבר נכון כמובן לא רק למסעדות אלא לכל מקום בו שוהים אנשים ומנהלים שיחות או מקשיבים. כך גם בבנקים, כיתות לימוד, חדרי הרצאות, אולמות ועוד. מה מביא לאקוסטיקה גרועה ומה אפשר לעשות?

פאנלים אקוסטיים לספיגת הד גם לתקרה וגם לקירות

אם אתם מרגישים לעיתים שקירות הבית או העסק שלכם עשויים מנייר הדבר אינו מפתיע. קירותיהם של מרבית הבתים אמנם לא עשויים באמת מנייר אך הם בנויים כך שאין בהם שום חומר היוצר בידוד אקוסטי והרעשים חודרים היטב מחדר אחד לאחר או אפילו בין דירות סמוכות. מצב זה בו שומעים את המתרחש בבית השכנים אינו תמיד נעים. אם מצב זה מפריע לכם לא צריך להמשיך ולחיות כך. ישנם חומרים שנועדו במיוחד לשם כך. הם יספגו את הרעשים המיותרים ואתם תקבלו את השקט שרציתם לקבל בבית שלכם.

ספיגת הד עם פאנלים במגוון רחב של צבעים

לא רק בדירות ישנו צורך בספיגת הד. ישנם סוגים רבים של מבנים בהם הרעש בחדרים הסמוכים יגרום לא רק אי נחת אלא הפרעה משמעותית. כך למשל במפעלים שבהם אולמות ייצור עם מכונות רועשות הסמוכים למשרדים. האפשרות לעבוד בריכוז כשבסמוך עובדות מכונות מטרטרות ללא הפסקה היא מוגבלת מאוד. עם זאת, אין צורך במכונות רועשות במיוחד בכדי לקבל רעש מטרטר. גם דיבורי אנשים במשרד השני, טלפונים, פקסים ועוד יוצרים רעש. כך גם אולפני הקלטות, חדרי חזרות ובעצם כל מבנה שבו יושבים אנשים וישנו גם שימוש במכונות או כלים רועשים. אז מה עושים?

פאנלים אקוסטיים דקורטיביים
פנלים אקוסטיים לספיגת הד

חומרי הפלא שיספגו את הרעש

הפתרון בכל אחד מן המקרים הוא שימוש בחומרים סופגי רעש שיוצרים את הבידוד. מדובר על חומרים העשויים ממשפחת הגומי המוקצף ופאנלים דקוטיביים העשויים פוליאסטר. חומרים אלה באים ביריעות או בגלילים עם האפשרות להדביק אותם באופן פשוט לקירות החדר. החומרים באים במגוון צורות של שטח הפנים, מה שמשנה במידה מסויימת את מידת ספיגת הצלילים וגם את עוצמת ותדר גלי הקול הנספגים. צורת שטח הפנים יכולה להיות חלקה, גלית, צורת ריבועים קטנים (דמוי ופל) או פירמידות קטנות. מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום שיציעו לכם את המוצר המתאים ביותר לתנאי השטח אצלכם.

קיר גבס או תקרה אקוסטית

אם הרעש חודר דרך הקירות, ישנה אפשרות נוספת בה אתם תופסים שתי ציפורים במכה: יוצרים קיר כפול וגם מתקינים בידוד. האפשרות היא התקנת קיר גבס אשר בינו לבין הקיר המקורי מותקנת שכבת חומר מבודד. כאן מקבלים בידוד כפול כי גם הגבס עצמו הוא חומר סופג וגם חומר הבידוד. אם הרעש חודר מלמעלה, הפתרון הוא התקנת תקרה אקוסטית שיכולה להיות עשויה מגבס או חומרים מבודדים כמו צמר סלעים או צמר זכוכית. התקנת תקרה אקוסטית מונמכת יכולה לתת טאץ' ייחודי לעיצוב החדר. ניתן למצוא תקרות בצבעים וחיפויים שונים בהתאם לאופן עיצוב החדר.