אקוסטיקה לחדרי בריחה

אקוסטיקה לחדרי בריחה

חדרי בריחה הפכו להיות אחת האטרקציות הכיפיות, המפחידות, המרתקות והמאתגרות שישנן היום. חדר בריחה הוא חדר בו תינעלו עם אנשים נוספים ובעזרת כתבי חידה, רמזים, צפנים וחפצים שיש בחדר תצטרכו להיחלץ מתוכו. האווירה בחדר בריחה צריכה להיות מיוחדת מאוד. כל החושים פועלים בצורה מקסימלית ולכן גם התנאים בחדר צריכים להיות מצוינים. לאקוסטיקה בחדר ישנו תפקיד חשוב בכל הנוגע להפעלת חוש השמיעה ולקליטת גירויים קוליים המהווים רמז. לכן, השמירה על אקוסטיקה מעולה בחדר בריחה היא קריטית. איך עושים את זה?

לשמוע היטב כל צליל בחדר

אקוסטיקה מעולה משמעה היכולת לשמוע היטב כל צליל בחדר. בחדר שהאקוסטיקה בו לא טובה נוצר מצב של הדהוד- חזרת הצליל בצורת הד ויצירת רעש כללי ושמיעת צלילים באופן עמום. בנוסף, בחדר בריחה צריך להיות גם בידוד אקוסטי. בחדר זה צריכה להיות תחושה שנמצאים בתוך בועה, בניתוק מוחלט מן העולם החיצון. חדירת רעשים מן הרחוב או מחדרים סמוכים תקלקל את החוויה ותפגע בה. לכן, ישנה חשיבות רבה גם לבידוד האקוסטי. כבר בעת בניית חדר בריחה, אם מדובר על מבנה חדש, ניתן לבנות את הקירות כך שיהיו מבודדים אקוסטית, על ידי קירות עבים וכפולים עם מחיצת חומר בידוד בין שתי שכבות הקיר. עם זאת, גם אם לא מדובר במבנה חדש ניתן ליצור את הבידוד הרצוי.

אקוסטיקה לחדרי בריחה

בידוד לקירות- איך עושים את זה?

חלק חשוב בבידוד האקוסטי הוא בידוד הקירות. ישנן מספר דרכים לעשות את. דרך אחת היא הדבקת חומר בידוד על גבי הקיר. חומרי הבידוד עשויים פוליאוריטן מוקצף המבוסס על פוליאסטר או חומרים מאותה משפחה. החומרים מגיעים בצורת גליל או יריעה עם חומר הדבקה כך שניתן אפילו לבצע את ההתקנה לבד. עם זאת, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מהו החומר המומלץ ביותר. ישנם חומרים המגיעים עם תוספת כזאת או אחרת כמו יריעת עופרת או פלסטיק, או בעלי שטח פנים בעל צורה משתנה: גלי, חלק, בצורת ריבועים (כמו ופל) או משולשים קטנים. כל אלה ישפיעו על אופן ספיגת הרעש בתנאים הקיימים. דרך נוספת לבידוד הקירות היא באמצעות בניית קיר גבס צמוד לקיר המקורי והתקנת חומר בידוד בין הקירות. הגבס וחומר הבידוד יחד יבצעו ספיגה מעולה של הרעש.

בידוד מלמעלה וגם מלמטה

על מנת לבודד את החדר היטב ולשפר את האקוסטיקה עוד יותר מומלץ להתקין תקרה אקוסטית וגם בידוד לרצפה. התקרה האקוסטית יכולה להיות בעלת עיצובים מגוונים, צבעים וצורות ולהיות מותאמת לאופי החדר. התקרה עשויה אריחי גומי ופולחיאסטר מורכב עם טכנולוגיית בידוד מהטובות בעולם. בידוד לרצפה יספק בידוד בין חדר הבריחה לקומה שתחתיו אם ישנה. אנחנו חברה המתמחה בתחם הבידוד האקוסטי ונשמח לייעץ לכם לגבי החומר המתאים לכם ביותר, לספק לכם את חומר הבידוד במחיר מעולה וגם להתקין את החומר בצורה יסודית ומקצועית. רק לאחר כל אלה נבצע את הבריחה מהחדר…