בידוד אקוסטי לחדר מוזיקה

בידוד אקוסטי לחדר מוזיקה

אם התחלתם להתעסק במוזיקה, לערוך חזרות לנגינה ושירה וגם להקליט, בטח שמתם לב לכך שרעשים מבחוץ חודרים פנימה ומפריעים לכם לשמוע את הצלילים שאתם מפיקים. מצד שני יתכן גם שקיבלתם הערות או תלונות מהשכנים על הרעש שמגיע מכיוון חדר החזרות שלכם. בידוד אקוסטי לחדר מוזיקה הוא הפתרון לשתי הבעיות. בידוד אקוסטי גם ימנע מרעשים חיצוניים לחדור פנימה וגם ימנע מן המוזיקה (או בעיני אחרים- הרעש…) שאתם מפיקים להגיע לרחוב או לדירות הסמוכות. איך יוצרים בידוד אקוסטי?

לבלום את העצמים המתעופפים באויר

על מנת להבין את השיבות של בידוד אקוסטי לחדר מוזיקה ובכלל, חשוב להבין מהו בעצם קול. הקול נישא בגלים שאמנם הם בלתי נראים אך בהחלט משפיעים. הם לא רק חודרים את קירות החדר ומגיעים החוצה (או מבחוץ פנימה) אלא הם גם מתעופפים בחדר, פוגעים בחפצים וממשיכים את ההתעופפות. בחדר שבו גלי קול רבים מדי נישאים באוויר נוצר מצב של הדהוד ואקוסטיקה גרועה. אקוסטיקה מעולה חשובה מאוד לחדר מוזיקה או אולפן הקלטות.

בידוד אקוסטי לחדר מוזיקה

איך יוצרים בידוד אקוסטי ואקוסטיקה מעולה?

על מנת ליצור אקוסטיקה מעולה וגם בידוד יש להשתמש בחומרים מבודדים בעלי יכולת ספיגה מעולה, חומרים שסופגים את גלי הקול ומונעים את מעברם דרך הקירות, התקרה והרצפה או את פגיעתם בעצמים אחרים בחדר. החומרים המבודדים האיכותיים עשויים פוליאוריטן מוקצף, חומר ספוגי בצפיפות משתנה. הפוליאוריטן הוא מבוסס פוליאסטר ומגיע במגוון צורות. ישנם ספוגים קטנים העשויים מהחומר המבודד שניתן להניח בפינות בחדר או באזורים "אסטרטגיים" אחרים.

באילו צורות מגיע החומר המבודד?

הדרך הפשוטה ביותר ליצור את בידוד הקירות היא באמצעות יריעות פוליאוריטן המגיעות עם חומר הדבקה. את היריעות מדביקים לקיר, ניתן גם באופן עצמאי(אפשר לראות את זה למשל על במות לאירועים) אפשרות מושקעת הדורשת כבר עבודה של בעל מקצוע היא בניית קיר גבס הצמוד לקיר המקורי. כך נוצר קיר כפול. בין קיר הגבס לקיר החדר מניחים חומר מבודד העשוי לרוב צמר זכוכית. עובי הקיר הכפול, הגבס עצמו וגם החומר המבודד מספקים בידוד אקוסטי מעולה. מעבר לבידוד הקירות ניתן להתקין בחדר תקרה אקוסטית העשויה אריחים של חומר מבודד כמו צמר זכוכית, צמר סלעים, לעיתים אחד מהם המעורב עם מינרלים נוספים או עץ דחוס. התקרה האקוסטית המונמכת סופגת עוד מן הקולות בחדר ותורמת לאקוסטיקה וגם מונעת מעבר רעשים מן הדירה למעלה.

לתת למקצוענים לעשות את העבודה

מתלבטים איזה חומר מבודד יהיה הטוב ביותר עבורכם? מהו העובי הנדרש והאם מומלץ חומר עם תוספות כמו יריעת פלסטיק או עופרת? ומהי צורת שטח הפנים של היריעה שתהיה הטובה ביותר עבורכם? אתם מוזמנים לפנות אלינו באקוסטיק פלוס עם שאלות וגם לצורך רכישת חומר הבידוד והתקנתו.

 

— מאמר באדיבות נילסן מטבחי חוץ

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם