חשיבות התכונות האקוסטיות

חשיבות התכונות האקוסטיות

בבואנו לתכנון דירה,  חשוב ביותר להביא בחשבון תכונות אקוסטיות. רעשים העשויים לעבור מחדר לחדר או מדירה אחת לאחת עשויים לפגוע באיכות החיים ולכן יש להקדיש זמן לבניית דירה בצורה נכונה ללא רעשים.  בעת תכנון המבנה חשוב מאד להביא בחשבון את המרכיבים השונים.

מעבר של רעש בין הקירות אינה סיטואציה נעימה במיוחד כאשר האפקט הבולט הוא הדהוד בין החדרים ושמיעה פחות ברורה של הקולות בחדרים השונים.  הפתרון הברור הוא התקנת קירות אקוסטיים אשר יובילו לשיפור האקוסטיקה בחדר. שימוש בחומרים איכותיים יובילו לפתרון הטוב ביותר.

מהם המרכיבים השונים להשגת בידוד אקוסטי

בעת בניית דירה או שיפוץ של דירה ותיקה יותר יש צורך להביא בחשבון מספר דגשים לגבי בידוד אקוסטי לקירות. בידוד זה ייחשב אפקטיבי במיוחד כאשר נביא בחשבון כי כל הליך במהלך הבנייה יהיה תואם. ישנם מספר רכיבים אשר חשוב לתת עליהם את הדגש:

צפיפות גבוה: קירות הכוללים בידוד אקוסטי יהיו בעלי צפיפות גבוהה

הוספת ריצוף פרקט: יש להוסיף ריצוף פרקט לקבלת מסה גבוהה של קיר לאטימות מפני הרעש.

הוספה של תקרה אקוסטית: ישנם מקרים בהם ניתן להוסיף תקרה אקוסטית העשויה מסיבים של עץ במטרה לבודד את הרעש.

הוספה של חלונות כפולים: הוספה של חלונות כפולים תמנע רעש מהרחוב.

בנייה תקנית: שימוש בחומרי בנייה תקניים יבטיחו את חסימת הרעשים.

יצירת בליטה: במטרה ליצור אקוסטיקה טובה יותר ניתן ליצור בליטה בכל חלקי הקיר באמצעות קרטונים

קירות עבים יותר:  כאשר הקירות עבים יותר, הם ייתרמו לתחושה של בידוד. באמצעות שילוב של חומרים שונים ניתן בהחלט להשיג את התוצאה הרצויה.  כך לדוגמא שילוב של שכבת בטון וגבס ובין השכבות קורות עץ תוביל להשגת הבידוד.

חיפוי קירות באמצעות מומחה בתחום

על מנת להשיג את התוצאה הרצויה חשוב מאד גם לוודא כי חיפוי קירות נעשה על ידי איש מקצוע. ללא סיוע של איש מקצוע התוצאה תהיה פחות טובה. במידה ואתם מעוניינים לייצור חדר אקוסטי בבית, הרי חיפוי הקירות הנעשה על ידי מומחה בתחום יסייע לכם במשימה.  רק איש מקצוע בעל ניסיון רב בתחום יכול לבצע את פעולת החיפוי באמצעות חומרים מתקדמים העומדים לרשותו ולחסוך לכם כסף בניסיון לבצע את הפעולה בכוחות עצמכם.

שימו לב כי אם אתם חסרי ניסיון, הרי התוצאה עשויה להיות מפח נפש ואובדן כספי על חומרים שאינכם יודעים לעשות בהם שימוש. אם כך, ההמלצה היא לבצע סקר מקיף במטרה לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר לביצוע המשימה.  לצורך כך, ניתן להתייעץ עם לקוחות קודמים אשר נעזרו בשירותיו של איש המקצוע במטרה לשאול אותם שאלות על אופי העבודה שלו ועל הניסיון- ככל שיהיו יותר שאלות , כך תוכלו לדעת כמה שיותר פרטים ולהבטיח כי החיפוי יעשה בצורה טובה.

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם